marți, 24 decembrie 2019

E Tatăl meu! – Tatăl are grijă să fim sănătoşi (Povestirea 9)



Câţiva ani mai târziu, pe vremea când la Samaria domnea Ioram, sirienii ieşiseră în cete la o luptă şi aduseseră roabă pe o fetiţă din ţara lui Israel. Ea era în slujba soţiei lui Naaman, comandantul armatei Siriei. Naaman era onorat de stăpânul său, regele Ben Hadad, cu mare cinste, însă omul acesta, tare şi viteaz, era lepros.
Fetiţa a zis stăpânei sale:
– „Of, dacă domnul meu ar fi la omul lui Dumnezeu din Samaria, omul acela l-ar vindeca de lepra lui!”
Naaman s-a dus şi a spus regelui Ben-Hadad:
–„Fata aceea din ţara lui Israel a vorbit aşa şi aşa.
Împăratul Siriei a zis bucuros:
–„Du-te la Samaria, şi voi trimite o scrisoare împăratului lui Israel.
A plecat, luând cu el zece talanţi de argint, şase mii de sicli de aur şi zece haine de schimb. A dus împăratului lui Israel scrisoarea, şi el a citit-o:
–„Acum, când vei primi scrisoarea aceasta, vei şti că îţi trimit pe slujitorul meu Naaman, ca să-l vindeci de lepra lui.”
Imediat ce a terminat de citit scrisoarea, împăratul lui Israel şi-a rupt hainele şi a zis:
–„Oare sunt eu Dumnezeu, ca să omor şi să înviez, de-mi spune să vindec pe un om de lepra lui? Să ştiţi dar, şi să înţelegeţi că el caută prilej de ceartă cu mine.”
În Samaria locuia Elisei, un om credincios lui Dumnezeu, care a fost chemat de Tatăl să fie proroc. Când a auzit Elisei că împăratul lui Israel şi-a sfâşiat hainele, a trimis un sol să-i spună regelui Ioram:
–„Pentru ce ţi-ai sfâşiat hainele? Lasă-l să vină la mine şi va şti că este un proroc în Israel.
Naaman a venit cu caii şi cu carul lui şi s-a oprit la poarta casei lui Elisei.Elisei a trimis să-i spună printr-un sol:
–„Du-te şi scaldă-te de şapte ori în Iordan; şi carnea ţi se va face sănătoasă şi vei fi curat.
Naaman s-a mâniat şi a plecat, zicând:
Eu credeam că va ieşi la mine, se va înfăţişa el însuşi, va chema Numele Domnului Dumnezeului lui, îşi va duce mâna pe locul rănii şi va vindeca lepra. Nu sunt oare râurile Damascului, Abana şi Parpar, mai bune decât toate apele lui Israel? N-aş fi putut oare să mă spăl în ele şi să mă fac curat?
Şi s-a întors şi a plecat plin de mânie. Dar slujitorii lui s-au apropiat să-i vorbească şi au zis:
–„Părinte, dacă prorocul ţi-ar fi cerut un lucru greu, nu l-ai fi făcut? Cu atât mai mult trebuie să faci ce ţi-a spus: „Scaldă-te, şi vei fi curat.
S-a coborât atunci şi s-a scufundat de şapte ori în Iordan, după cuvântul omului lui Dumnezeu; şi carnea lui s-a făcut iarăşi cum este carnea unui copilaş, şi s-a curăţat. Naaman s-a întors la omul lui Dumnezeu cu tot alaiul lui. Când a ajuns, s-a înfăţişat înaintea lui şi a zis:
–„Iată, cunosc acum că nu este alt Dumnezeu pe tot pământul, decât în Israel.


Eu sunt Domnul care te vindecă.
El îţi iartă toate fărădelegile tale, El îţi vindecă toate bolile tale.
Doamne Dumnezeule, eu am strigat către Tine, şi Tu m-ai vindecat.
Iată, îi voi da vindecare şi sănătate, îi voi vindeca şi le voi deschide un izvor bogat în pace şi credincioşie.

https://www.youtube.com/watch?v=jCLbWPIT10I&list=PL7sOEJHuN8rYmT08uVnyc-HvYquZkS7xH&index=9

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu