marți, 24 decembrie 2019

E Tatăl meu! – Tatăl merită tot respectul (Povestirea 6)



Pentru ca să pregătească un loc special pentru întâlnirea cu Tatăl, Moise a luat cortul lui şi l-a așezat afară din tabără, la o depărtare oarecare. L-a numit Cortul întâlnirii. Toţi cei care doreau să întrebe pe Domnul se duceau la Cortul întâlnirii, afară din tabără. Când se ducea Moise la Cort, tot poporul se scula în picioare; fiecare stătea la uşa cortului său şi urmărea cu privirea pe Moise, până ce intra el în Cort.
În timp ce Moise se afla în Cort, stâlpul de nor se cobora şi se oprea la uşa Cortului, iar Domnul vorbea cu Moise. Tot poporul vedea stâlpul de nor oprindu-se la uşa Cortului; atunci poporul se scula şi se arunca cu faţa la pământ la uşa cortului lui. Tatăl vorbea cu Moise faţă în faţă, cum vorbeşte un om cu prietenul lui. Apoi Moise se întorcea în tabără, dar tânărul lui slujitor, Iosua, fiul lui Nun, nu ieşea deloc din mijlocul Cortului.
Moise a zis Domnului:
–„Dacă am căpătat trecere înaintea Ta, arată-mi căile Tale; atunci Te voi cunoaşte şi voi avea trecere înaintea Ta. Şi gândeşte-Te că neamul aceasta este poporul Tău!” Domnul a răspuns:
–„Voi merge Eu însumi cu tine şi îţi voi da odihnă.”
Moise i-a spus:
–„Dacă nu mergi Tu însuţi cu noi, nu ne lăsa să plecăm de aici. Cum se va şti că am căpătat trecere înaintea Ta, eu şi poporul Tău? Oare nu când vei merge Tu cu noi şi când prin aceasta vom fi deosebiţi, eu şi poporul Tău, de toate popoarele de pe faţa pământului?”
Domnul a zis lui Moise:
–„Voi face şi ceea ce-Mi ceri acum, căci ai căpătat trecere înaintea Mea şi te cunosc pe nume!”
Moise, foarte impresionat, a cerut Domnului:
–„Arată-mi slava Ta!”
Domnul a răspuns:
–„Voi face să treacă pe dinaintea ta toată frumuseţea Mea şi voi chema Numele Domnului înaintea ta; Eu Mă îndur de cine vreau să Mă îndur şi am milă de cine vreau să am milă!” „Faţa nu vei putea să Mi-o vezi, căci nu poate omul să Mă vadă şi să trăiască!” „Iată un loc lângă Mine; vei sta pe stâncă. Şi când va trece slava Mea, te voi pune în crăpătura stâncii şi te voi acoperi cu mâna Mea, până voi trece. Iar când Îmi voi trage mâna la o parte de la tine, Mă vei vedea pe dinapoi; dar faţa Mea nu se poate vedea. Fii gata dis-de-dimineaţă şi suie-te de dimineaţă pe muntele Sinai; să stai acolo înaintea Mea, pe vârful muntelui.
Moise s-a sculat dis-de-dimineaţă şi s-a suit pe muntele Sinai, după cum îi poruncise Tatăl. Domnul S-a coborât într-un nor, a stat acolo lângă el, a trecut pe dinaintea lui şi a strigat:
–„Domnul Dumnezeu este un Dumnezeu plin de îndurare şi milostiv, încet la mânie, plin de bunătate şi credincioşie, care Îşi ţine dragostea până în mii de neamuri de oameni, iartă fărădelegea, răzvrătirea şi păcatul, dar nu socoteşte pe cel vinovat drept nevinovat, şi pedepseşte fărădelegea părinţilor în copii şi în copiii copiilor lor până la al treilea şi al patrulea neam!
Îndată, Moise s-a plecat până la pământ şi s-a închinat. Moise s-a coborât de pe muntele Sinai, dar nu ştia că pielea feţei lui strălucea, pentru că vorbise cu Domnul. Aaron, fratele lui Moise, şi toţi copiii lui Israel s-au uitat la Moise, şi iată că faţa lui strălucea şi se temeau să se apropie de el. De aceea, Moise şi-a pus o maramă pe faţă.


După cum Cel ce v-a chemat este sfânt, fiți și voi sfinți în toată purtarea voastră.
Nimeni nu este sfânt ca Domnul; nu este alt Dumnezeu decât Tine; nu este stâncă aşa ca Dumnezeul nostru.
Sfânt, sfânt, sfânt este Domnul Dumnezeu, Cel Atotputernic, care era, care este, care vine!”
Iată Eu stau la uşă şi bat. Dacă aude cineva glasul Meu şi deschide uşa, voi intra la el, voi cina cu el, şi el cu Mine.

https://www.youtube.com/watch?v=yeh2DtxYSrU&list=PL7sOEJHuN8rYmT08uVnyc-HvYquZkS7xH&index=6

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu