marți, 24 decembrie 2019

E Tatăl meu! – Tatăl ne doreşte binele (Povestirea 3)



Nu la mult timp după crearea planetei noastre, Tatăl a văzut că răutatea omului era mare pe pământ şi că toate gândurile din inima lui erau îndreptate în fiecare zi numai spre rău. I-a părut rău că a făcut pe om pe pământ şi S-a mâhnit în inima Lui. Trist, Tatăl a zis:
–„Am să şterg de pe faţa pământului pe omul pe care l-am făcut, de la om până la vite, până la târâtoare şi până la păsările cerului; căci Îmi pare rău că i-am făcut.”
Dar Noe a căpătat milă înaintea Domnului. Dumnezeu i-a zis lui Noe:
–„Sfârşitul oricărei fiinţe este hotărât înaintea Mea, fiindcă au umplut pământul de nenorocire; iată, am să-i nimicesc împreună cu pământul. Fă-ţi o corabie din lemn de gofer; corabia aceasta s-o împarţi în cămăruţe şi s-o tencuieşti cu smoală pe dinăuntru şi pe din afară. Iată cum s-o faci: corabia să aibă trei sute de coţi în lungime, cincizeci de coţi în lăţime şi treizeci de coţi în înălţime. Să faci corăbiei o fereastră, sus, lată de un cot; uşa s-o pui în latura corăbiei; şi să faci un rând de cămări jos, altul la mijloc şi altul sus. Şi iată că Eu am să fac să vină un potop de ape pe pământ, ca să nimicească orice făptură de sub cer, care are suflare de viaţă; tot ce este pe pământ va pieri.
Noe a făcut tot ce-i poruncise Tatăl. Şi Noe a intrat în corabie cu fiii săi, Sem, Ham şi Iafet, cu soţia sa şi cu nevestele fiilor săi, din pricina apelor potopului. Din animalele curate şi din animalele necurate, din păsări şi din tot ce se târăşte pe pământ, au intrat în corabie la Noe, două câte două, câte o parte bărbătească şi câte o parte femeiască, aşa cum poruncise Dumnezeu lui Noe.
După şapte zile, au venit apele potopului pe pământ. Ploaia a căzut pe pământ patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi. Apele au crescut şi au ridicat corabia, şi ea s-a înălţat deasupra pământului. Apele au ajuns mari şi au crescut foarte mult pe pământ, şi corabia plutea pe deasupra apelor. Apele au ajuns din ce în ce mai mari şi toţi munţii înalţi, care sunt sub cerul întreg, au fost acoperiţi. Cu cincisprezece coţi s-au înălţat apele deasupra munţilor, care au fost acoperiţi. Şi a pierit orice făptură care se mişca pe pământ, atât păsările, cât şi vitele şi fiarele, tot ce se târa pe pământ şi toţi oamenii. Apele au fost mari pe pământ o sută cincizeci de zile. Dumnezeu a făcut să sufle un vânt pe pământ, şi apele s-au potolit. Izvoarele Adâncului şi stăvilarele cerurilor au fost închise, şi ploaia din cer a fost oprită. Apele au scăzut de pe faţa pământului, scurgându-se şi împuţinându-se, şi, după o sută cincizeci de zile, apele s-au micşorat. Apoi, corabia s-a oprit pe munţii Ararat.
După patruzeci de zile, Noe a deschis fereastra corăbiei pe care o făcuse.A dat drumul unui corb care a ieşit, ducându-se şi întorcându-se, până când au secat apele de pe pământ. A dat drumul şi unui porumbel, ca să vadă dacă scăzuseră apele de pe faţa pământului. Dar porumbelul n-a găsit niciun loc ca să-şi pună piciorul şi s-a întors la el în corabie, căci erau ape pe toată faţa pământului. Noe a întins mâna, l-a luat şi l-a băgat la el în corabie. A mai aşteptat alte şapte zile şi iarăşi a dat drumul porumbelului din corabie. Porumbelul s-a întors la el spre seară; şi iată că în ciocul lui era o frunză de măslin ruptă de curând. Noe a cunoscut astfel că apele scăzuseră pe pământ. A mai aşteptat alte şapte zile; şi a dat drumul porumbelului. Dar porumbelul nu s-a mai întors la el, căci apele secaseră pe pământ. Noe a ridicat învelitoarea corăbiei: s-a uitat şi iată că faţa pământului se uscase de tot.
Atunci Tatăl a vorbit lui Noe şi i-a zis:
–„Ieşi din corabie, tu şi soţia ta, fiii tăi şi soţiile fiilor tăi! Scoate afară împreună cu tine toate vieţuitoarele de tot felul care sunt cu tine, atât păsările, cât şi vitele şi toate târâtoarele care se târăsc pe pământ: să umble pe pământ, să crească şi să se înmulţească. Fac un legământ cu voi că nicio făptură nu va mai fi nimicită de apele potopului şi nu va mai veni niciodată potop ca să pustiască pământul.”
Iată semnul promisiunii pe care o fac între Mine şi voi şi între toate vieţuitoarele care sunt cu voi, pentru toate neamurile de oameni în veci: curcubeul Meu, pe care l-am aşezat în nor, el va sluji ca semn al legământului dintre Mine şi pământ. Când voi strânge nori deasupra pământului, curcubeul se va arăta în nor; şi Eu Îmi voi aduce aminte de legământul dintre Mine şi voi; şi apele nu se vor mai face un potop, ca să nimicească orice făptură. Curcubeul va fi în nor; şi Eu Mă voi uita la el ca să-Mi aduc aminte de legământul cel veşnic dintre Dumnezeu şi toate vieţuitoarele de orice trup de pe pământ.”




Scutul meu este în Dumnezeu, care mântuieşte pe cei cu inima curată.
Ferice de cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu!


https://www.youtube.com/watch?v=r8Y9ZhsoUbU&list=PL7sOEJHuN8rYmT08uVnyc-HvYquZkS7xH&index=3

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu